Thursday 22 December 2011

tak payah mencari !


hye there . ini adalah video aku curi from  someone yang aku rasa awesome gile ! aku suke bace blog dye. bende yang die tulis boleh masok otak . try la bace oke? oke kat sini aku nak bagi pendapat aku tentang LOVE. yes ! walaupun umor tidak sampai untuk bercerita tentang love love segala bagai nih. tapi entry nie just nak kasi pandangan aku tentang love story eww eww nih.bhahah.*tak lawak ea?*
bagi aku couple is Tak perlu pun sebananye. bagi aku reason siket asl perlunya korang couple?kire kalau korang boleh listkan lebey dari sepuluh kire hebat laa tuh.di sini bukan aku nak maki orang yang couple.of course ta langsong.just pandangan.sekali lagi,it just PANDANGAN.nak couplecouple la.back to the story.Tak ke sweet kalau jumpe jodoh kita tiba tiba. macam orang ats nih.yes,memang betul kita hanya mampu merancang,Allah yang menentukan.bagi aku baik kita buat bende kat bawah nih dari korang terhegeh2 tayang satu dunie sape gf/bf korang.

Doa and tawakal
Mintak pada Yang Maha Esa.He knows the best for kita laa.Walaupun korang tengah single, tak bermakna korang tak di sayangi.Ingat  Dia selalu sayang hambaNya.Dan untuk buat Dia tak benci kita,kuat kan pegangan kita dengan dia.oh maybe korang jeles dengan kawan kawan yang sibuk cite pasal kononnya love story diorang ke hulu ke hilir, tak peh, ingat satu je.

Allah is saving you for someone special .

Perbaiki diri jadi lebih baik
yes, of coarse kalau aku tanye pada semua orang nak suami or isteri mcm mane? mesti yang baikkan. so untuk dapat kan yang baik, perbaiki la diri tuh dulu. Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.begitu juga sebaliknya. so untuk dapat kan yang baik tu,biala kita berubah ke arah kebaikan dulu. betul tak ?doakan yang terbaik untuk pasangan-to-be kita tu. tak ke sweet bila same2 doa mendoakan.alolo sweeeet gile.bayangkan bila korang tanya bakal pasangan korang

"Awak pernah couple sebelum nih.jujur je lah,saya tak kesah"

"masuk ini,awk orang ke 101 laa"

ceit ! gile lah tuh. hensem nau kaw ramai nak an.anyway maybe tak de yang akan mengaku.selalu nye takkan bagitahu an. korang sedih tak bila tahu bakal pasangan korang dah pernah luahkan segalanya dekat orang laen? its mean korang bukan yang first untok die? kire korang dapat second hand punye love? huh. mesti keciwa habisan nye ek? frust tertonggeng. so,untuk tak nak kasi korang dapat second hand korang kene lah jge diri korang dulu. Happy si dia bila tahu korang tak penah kapel sebelom nie.sejuk hati.cube cipta rekod untuk diri sendiri. tak penah kapel seumur hidup.atau kalau yang dah pernah kapel sekali tu,jadikan bende tuh teh 1st and insyaAllah the last.so, suke ati kirang laa nak terus berkepit kehulu ke hilir.atau jaga diri untuk orang yang special tuh.ingat  Allah sedang aturkan something sweet for both of you<3


sometime to find the special one is so hard . 
fight for it.

fall in love when you are READY,
not when you are LONELY

No comments:

Post a Comment